Wednesday, January 11, 2012

Anwar Kutuk PAS dan DAP

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat bencana dan kerosakan di muka bumi", mereka menjawab: " Sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebaikan".
(Al-Baqarah 2:11)
Ketahuilah! Bahawa sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang sebenar-benarnya membuat bencana dan kerosakan, tetapi mereka tidak menyedarinya.
(Al-Baqarah 2:12)
Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).
(Al-Baqarah 2:13)
Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".
(Al-Baqarah 2:14)
Allah (membalas) memperolok-olok, dan membiarkan mereka meraba-raba dalam kesesatan mereka (yang melampaui batas itu).
(Al-Baqarah 2:15)

P/S :
terus terang aku kata banyak perkara yg aku tak suka tentang En. Najib dan bininya... tapi aku lagi takut bila tgk Anwar berceramah baik dulu kini dan selamanya coz dialah secerdik cerdik manusia...setiap kata2nya...aku percaya kalo dia jadi peneraju DAP sekali pun kompom boleh menang punya lah...dia ni masuk mana2 pun mmg boleh hidup sebab dia sangat2 cerdik...tapi aku pegang satu je..."Secerdik2 manusia itu boleh jadi sejahat2 manusia, tapi Sejahat2 manusia itu adalah secerdik2 manusia" kalaulah anwar ni pakcik kandung aku, kompom aku takut giler ngan kata2 dia, beraya rumah dia apatah lagi...haih..anwar mmg hebat...

2 comments:

My Side said...

semua org politik sama je...
masing2 berkepentingan...
susah nak mencari khalifah2 sehebat zaman Rasul dan sahabat...
semua ni ujian utk Pemimpin kita dan juga kita sebagai rakyat.. :)

Nick Sun Shine said...

eh lie...ade ko rupenye...mmg betul...kalo nak mengundi pun aku tak tau nak pangkah sapa takut time nak pangkah tuh siap nangis lagik coz konpius hehe