Tuesday, December 21, 2010

AKU.....

AKU......
seorang yg sangat suka tensenkan diri, marah2, mengamok, keras kepala, degil dan yg seangkatan dengannya ehehehe...tapi tak tau nape masih ada org yg nak kawan ngan aku hadeh....maybe sebab baik aku lebih sket kot dari semua diatas tuh...ahahahahaha

aku sebenarnya tak suka cerita pasal diri sendiri tapi aku bukanlah seorang yg suka mengangungkan org lain...jadi sesiapa yg dapat pujian dari aku kira bertuah giler arrr...huhu...dari kecik sampai ke besar nih aku sedar satu perkara yg sangat ketara iaitu aku tak ramai kawan rapat...ramai kawan tapi kawan baik atau rapat mmg sikit dan diorang sangatlah berquality ehehehe....

bukan senang org nak paham aku nih...nak tag along pun susah...huhu bukan lah kawan memilih tapi ramai kawan2 yg nak rapat tapi tak boleh terima sebab aku nih kasar dan sangatlah lasak...ehehe sampaikan anak2 aku pun semua lasak2 dan buas belaka.

aku masa kecik2 nakal, bila sekolah menengah lagilah nakal...takde ape yg special pasal aku nih....cuma yg pasti aku nih mmg susah nak mengaku kalah...ade je akal aku nih nak dipanjangkan bila berada dlm sesetgh situasi yg mmelibatkan kalah dan menang ...sampaikan benang yg basah pun aku boleh tegakkan semata tak mau kalah...sebab tu la laki aku kekadang marahkan aku huhu...tapi dia dah biasa dah...dah paham sangat2....

ramai org tanya samada aku ni kenal diri sendiri atau tak...jawapan aku simple....kenal yg teramat sangat, that's y aku tau apa kelemahan aku, keburukan dan bukan hanya kebaikan je...coz pada aku setiap manusia yg kenal akan dirinya adalah manusia yg berpotensi untuk berjaya. lebih2 lagi keburukan dan kelemahan diri sendiri...so that's org lain takkan dpt menghinjak bcoz  manusia tuh tau apa kelemahan dan keburukan dia yg patut ditutupi dan dilindungi dari menjadi senjata kepada org lain untuk menumpas kan dia dari segi apapun...ermmmm (apa yg aku mengarut nih?) ehehehehe

well cara didikan yg aku dapat dari arwah papa aku pun berteraskan 'tidak mudah mengaku kalah' ehehehe so tak peliklah aku membesar jadi mcm ni kan? but what so ever thanks to my late father, bcoz mendidik aku dgn cara yg terbaik...if not aku rasa aku takkan dapat upgrade life aku sekarang nih....and thanks to Allah too...luv myself and never will let me down for no reason, that's a promise.